poniedziałek, 20 października 2008

Wartościowe czasopisma dla katolików
i nie tylko..

1. Tygodnik powszechny

Od jakiegoś czasu jestem regularnym czytelnikiem Tygodnika Powszechnego. Muszę przyznać, że w porównaniu z tym co serwuje się nam w kioskach z prasą jest to bardzo wartościowy tygodnik. Z założenia tygodnik umiejscawia siebie jako pismo katolicko-społeczne. To co podoba mi się osobiście to w miarę obiektywne spojrzenie na problemy społeczne i religijne, często zupełnie z innej strony niż to jest prezentowane w komercyjnych mediach (z większościowym kapitałem zagranicznym). Jestem zniesmaczony tym co prezentuje TVN czy Gazeta Wyborcza, gdzie widać ewidentnie jeden kierunek "anty". Można, tak jak to robi Tygodnik Powszechny szukać i przedstawiać prawdę bez obrzucania się błotem, w oparciu o nieskrzywione argumenty.

2. Magazyn Familia

Drugą pozycją jaka ostatnio zrobiła na mnie dobrze wrażenie jest nowy miesięcznik rodzinny Familia. Z ciekawości nabyłem dwa numery pod kościołem i muszę przyznać, że miło się zaskoczyłem. Znalazłem wiele ciekawych tematów z dziedzin psychologii rodziny, relacji międzyludzkich, podróży i tematów dotyczących życia zgodnego z nauczaniem Kościoła. Artykuły napisane starannie i niepowierzchownie. Aż dziwi, że większośc ujętych tematów, szczególnie dotyczących moralności i wiary, nie jest poruszana przez codzienne wydania wiadomości czy inne poczytne gazety i czasopisma. A przecież duchowość człowieka kształtuje się na podstawie tego, czym karmi swój umysł. Warto korzystać więc z wartościowych źródeł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.