wtorek, 7 sierpnia 2007

Budżet domowy

Tak ostatnio mnie coś natchnęło aby ponownie opracować swój budżet domowy. Nie jestem osobą, która notuje każdy wydatek, bo po prostu nie starcza mi na to czasu, ale lubię wiedzieć jak się mają moje środki na rachunkach i staram się kontrolować wydatki tak, by najpierw płacić sobie i żeby starczyło na życie.
Nie chcę podważać znaczenia programów do zarządzania budżetem domowym (na stronę Chip.pl znajduje się długa lista ale wydaje mi się, że ich obsługa zajmuje dużo czasu, który można wykorzystać w bardziej efektywny sposób. Oczywiście jestem za tworzeniem budżetu domowego, ale do tego wystarczy zwykły arkusz w Excelu. Wzór takiego budżetu można pobrać ze strony finansedomowe.pl, link bezpośrednio do pliku znajduje się tutaj. Tak naprawdę, w kontrolowaniu wydatków chodzi o dyscyplinę i konsekwencję w działaniu. Wyrobienie sobie dobrych nawyków jest kluczem do sukcesu.

P.S. W najbliższym czasie zamieszczę także wpis o tym jak obliczyć kiedy przejdziemy na emeryturę i ile bedzie ona wynosiła..

Zobacz także:
Budżet domowy - narzędzia online do zarządzania finansami osobistymi

Jak kontrolować własne finanse? - pomoże nowy Kontomierz.pl

4 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że ten arkusz w Excelu nie powalił mnie na kolana. Myśle, że postanowienie uzupełniania go skutecznie zniechęciłoby mnie do wydawania pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybór takiego arkusza właśnie pozwala oszczędzić twój czas w uzupełnianiu. Zauważ, że większość wydatków stałych jesteś wpisać do arkusza na cały rok od razu, bo są ponoszone przeważnie w tej samej wysokości. Natomiast wydatki codzienne i nieregularne możesz sobie obliczyć na przykładzie jednego testowego miesiąca, aby wiedzieć ile wydajesz na "życie". W swoim poście podkreśliłem, że nie jestem zwolennikiem codziennego notowania wydatków na kartce, natomiast może być to przydatne w pierwszym miesiącu aby obliczyć faktyczne wydatki w danym miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, owszem dbanie o swój domowy budżet to bardzo ważna sprawa. Systematyczne kontrolowanie swoich wydatków pozwala zaoszczędzić spore kwoty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pod tym adresem http://domowybudzet.info/arkuszbudzet.html znajduje się inny przykład opracowanego budzetu. Skrupulatne notowanie swoich przychodów i wydatków pozwala na znalezienie wielu oszczędności.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.