niedziela, 22 kwietnia 2007

Jak mam prowadzić bloga?

Pisanie bloga wymaga trzymania się kilku zasad. Zajrzałem do mojego ulubionego bloga autorstwa Guya Kawasaki i przeczytałem post o pisaniu blogów The First 100 Days: Observations of a Nouveau Blogger i pomyślałem, że dobrze byłoby stworzyć sobie pewne zasady w pisaniu postów.

1. Pierwszą zasadą będzie częstotliwość pisania. W książce "Prowadź Blog! - Przewodnik dla małych firm" Andy Wibbels mówi o 3 wpisach tygodniowo. Myślę, że to rozsądna liczba. W moim przypadku ustalę sobie ten limit w przedziale 2-3 posty tygodniowo.

2. Podoba mi się gdy blogi pisane są w pierwszej osobie. "JA" wyraża poglądy autora i oto w tym chyba chodzi.

3. Miałem wątpliwości, czy blog powinien dotyczyć jednego czy większej liczby tematów. Myślę, że nie mogę się zawężać jedynie do wąskiej działki, bo blog ma wyrażać mnie samego, a przecież mam różne poglądy na temat różnych spraw, które często są ze sobą nierozerwalnie powiązane.

4. Jeżeli o czymś przeczytałem to będę dzielił się tym z innymi poprzez umieszczenie linka, podając źródło i ewentualnie dodając swoje przemyślenia. Internet to kopalnia wiedzy, po co przepisywać to co ktoś już napisał, lepiej dodać coś nowego, mądrzejszego..

5. Mam jeszcze wątpliwość czy pisać bloga po polsku czy po angielsku (bardziej globalnie)? Chyba pozostanę przy polskim, może dlatego że po prostu łatwiej.

6. Na razie chyba tyle, jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.