poniedziałek, 23 kwietnia 2007

Które akcje sprzedawać najpierw?

Kolejny raz stanąłem przed wyborem, które akcje z portfela sprzedawać w obliczu bessy. Jak to bywa, w portfelu miałem akcje, które zyskały i te które dały 15% straty. I tym razem uległem mechanizmowi obrony mojej dumy i sprzedałem walory zyskowne, pozostawiając w portfelu akcje na których straciłem do tej pory. Na efekt nie musiałem czekać długo. Akcje, które sprzedałem zyskały, a te które zatrzymałem straciły dając w sumie stratę ponad 20%. Stara zasada giełdowa mówi "pozwól zyskom rosnąć, ucinaj straty" i teraz wiem, że jej łamanie jest bolesne. Do podobnych wniosków doszedłem kolejny raz czytając "Psychologię inwestowania" autorstwa Johna R. Nofsingera. Następnym razem obiecuję, że będzie lepiej..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.